Tyrimo tikslas: nustatyti mokinių profesinio informavimo, konsultavimo ir orientavimo poreikį gimnazijoje. Tyrime dalyvavo I IV klasių mokiniai. Šio tyrimo duomenys aptarti direkcijos posėdyje, mokinių ugdymo karjerai darbo grupėje, mokytojų metodikos grupėse ir panaudoti ugdymo karjerai darbe.
Apibendrinus rezultatus, gautos šios išvados:
- Tik 30% yra apsisprendę dėl savo profesijos ir beveik tiek pat mokinių stokoja informacijos dėl tolesnio mokymosi pasirimo.
- Svarbiausi dalykai, kuriuos mokiniai nurodė, renkantis profesiją yra savęs pažinimas, savo charakterio savybių, būtinų konkrečiai profesijai, atpažinimas.
- Daugumos mokinių nuomone, dažniausiai konsultacijas turėtų teikti mokyklos profesijos konsultantas. Kartais turėtų konsultuoti klasės vadovas ir retai psichologas.
- Mokiniai nurodė, kad svarbiausi renginiai profesinio orientavimo srityje yra susitikimai su profesinio orientavimo specialistais, įvairių profesijų atstovais ir ekskursijos.
- Beveik pusei visų apklaustųjų mokinių labai trūksta žinių tiek apie profesinio ugdymo institucijas tvarką bei reikalavimus, studijų galimybes tiek apie tinkamumą pasirinktai profesijai.