III klasių mokinių adaptacija vidurinio ugdymo pakopoje priklauso nuo vidinių nuostatų ir požiūrio į pokyčius. Taigi, norint įvertinti vienuoliktokų adaptaciją, svarbu išsiaiškinti:
- kokias trečiokai mato problemas ir kaip jas sprendžia, kokius mato privalumus,
- kaip pasiskirto moksleivių laikas langai,
- kaip moksleiviai vertina mokymosi krūvį ir kiek laiko skiria mokymuisi namuose,
- kaip moksleiviai vertina tarpusavio santykius klasėje ir kaip joje jaučiasi,
- kokie santykiai su mokytojais ir kokios blogų santykių priežastys,
- kokie tolimesni mokymosi planai, t. y. kokio tikslo siekia moksleiviai ir kaip ruošiasi save realizuoti visuomenėje.
Tyrimo tikslas: išsiaiškinti III – čių klasių mokinių požiūrį į vidurinį mokymą, savijautą klasėje, ateities planus.
Išvados:
- Didžiausią privalumą vidurinio mokymosi programoje mokiniai išskiria tai, jog gali nesimokyti tų dalykų, kurių ateityje neprireiks bei pasirinkti dalykus, kuriuos mokysis išplėstiniu ir bendriniu kursu.
- Mokiniai nurodė, kad sunkiausia – didesni mokytojų reikalavimai bei mokymosi krūvis.
- Mokiniai labiau linkę išsakyti savo problemas klasės draugams, nedidelė dalis kreipiasi į administraciją, taip pat mažiau negu pusė vienuoliktokų kreipiasi į auklėtoją.
- Beveik visi mokiniai šiais mokslo metais mokosi daugiau nei praėjusiais mokslo metais. Pasiruošti pamokoms beveik pusė mokinių skiria nuo 1 iki 2 val. ir daugiausia laiko tiems dalykams, kurių egzaminus ruošiasi laikyti.
- Dauguma vienuoliktokų klasėje jaučiasi saugūs ir gali pareikšti savo nuomonę, su mokytojais sutaria gerai ir nėra nurodę jokių pretenzijų mokytojams.
- Daugiau nei pusė visų mokinių žada studijuoti universitetuose. Nei vienas nenurodė, kad studijuos užsienyje.
- Per laisvas pamokas daugiausia mokiniai eina pavalgyti, mokosi tik labai nedidelė dalis.
- Ketvirtadalis mokinių naudojasi korepetitorių paslaugomis ir mano, jog tai reikalinga žinioms pagilinti, daugiausia matematikos ir anglų kalbos žinioms pagiliniti.
Rekomendacijos
- Mokiniai , kurie pamokų pasiruošimui skiria iki 4 valandų, turėtų planuoti savo laiką ir atsisakyti mažiau reikšmingų darbų, būtina rasti laiko savo pomėgiams ir laisvalaikui.
- Mokiniai turėtų racionaliau išnaudoti laisvas pamokas Langus.
- Ieškoti iškilusių problemų sprendimo. Efektyviausias problemų sprendimo būdas, būtų pokalbiai su dalykų mokytojais ar mokyklos administracija.