SOCIALINĖS PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO TIKSLAS
Užtikrinti optimalų gimnazisto socialinio funkcionavimo ir vystymosi sąlygų sudarymą, teikiant socialinę pedagoginę pagalbą, skatinant mokinių savarankiškumą, saviraišką bei iniciatyvumą, stiprinant mokymosi motyvaciją, vykdant prevencinę ir švietėjišką veiklą, stiprinti bendravimą ir bendradarbiavimą tarp gimnazijos bendruomenės narių.
SOCIALINĖ PEDAGOGINĖS PAGALBOS TEIKIMO UŽDAVINIAI
1. Teikti mokiniams socialinę pedagoginę pagalbą bendradarbiaujant su socialinę pagalbą teikiančiomis institucijomis, sveikatos priežiūros, teisėtvarkos ir kitomis institucijomis.
2. Vykdyti mokymosi motyvacijos, lankomumo, užimtumo, emocinių ir elgesio bei kitų problemų sprendimo prevencines priemones.
Specialistai | Vardas ir pavardė | Darbo laikas |
Socialinė pedagogė | Vilma Paulauskienė |
I – IV 7.15 -16.30
V 7.15 -14.45
Pietų pertrauka 12.15-12.45
|
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė | Viktorija Laganeckė | I. 8.00-16.00 II. Nedirba III. 8.00-16.00 IV. Nedirba V. 12:30-16.00 |
Psichologė | Asta Sadauskienė | I – IV 8.00 – 15.30 V 8.00 – 12.15 Pietų pertrauka 12.15 – 12.45 |
VAIKO GEROVĖS KOMISIJOS VEIKLA
TIKSLAS
Teikti veiksmingą, mokinių ir mokytojų poreikius atitinkančią pagalbą.
UŽDAVINIAI
1. Rengti ir įgyvendinti prevencijos projektus, programas, akcijas ir analizuoti jų veiksmingumą.
2. Teikti gimnazijos bendruomenės nariams socialinę, pedagoginę ir psichologinę pagalbą.
3. Analizuoti mokinių mokymosi motyvaciją, stebėti mokinių pamokų lankomumą.
4. Analizuoti mokinių ugdymo(si) poreikius, problemas ir jų priežastis; elgesio taisyklių pažeidimus, smurto, patyčių, žalingų įpročių, teisėtvarkos pažeidimų atvejus.
5. Atlikti mokinių socialinių ir pedagoginių poreikių tyrimus.
Vaiko gerovės komisijos narių sąrašas:
Eil.Nr. | Pavardė, vardas | Pareigos |
1. | Paškevičienė Giedrė | Komisijos pirmininkė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
2. | Paulauskienė Vilma | Komisijos pirmininko pavaduotoja, socialinė pedagogė |
3. | Blinstrubienė Lina | Narys, direktoriaus pavaduotoja ugdymui |
4. | Kavaliauskienė Vaida | Narys, direktoriaus pavaduotoja ugdymui, karjeros specialistė |
5. | Matulienė Deimantė | Narys, mokytoja |
6. | Vaitkevičienė Violeta | Narys, mokytoja |
7. | Urbonavičienė Vaida | Narys, mokytoja |
8. | Sadauskienė Asta | Narys, psichologė |
9. | Laganeckė Viktorija | Narys, sveikatos priežiūros specialistė |
VGK sekretorė Valda Ašmontienė
SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLA
Ø Skatinti teigiamą mokinių mokymosi motyvaciją.
Ø Teikti įvairiapusę socialinę pagalbą mokiniams, mokytojams, tėvams.
Ø Stiprinti mokinių savigarbą ir pasitikėjimą savimi.
Ø Telkti mokyklos bendruomenę ir visuomenės atstovus žalingų įpročių prevencijos veiklai.
Ø Realizuoti mokinių galimybę gauti kelionės į mokyklą išlaidų kompensavimą.
Ø Atlikti tiriamąją veiklą.
Ø Vesti klasės valandėles prevencinėmis, bendravimo ir kitomis temomis.
Ø Vesti individualius ir grupinius pokalbius su mokiniais, jų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir mokytojais, sprendžiant mokykloje kylančias problemas.
Ø Kelti savo, kaip socialinio pedagogo, profesinę kvalifikaciją.
Psichologinė pagalba
Psichologinės pagalbos tikslas – padėti moksleiviams atgauti dvasinę darną, rūpintis jų psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.
Dėl individualios psichologinės pagalbos rašyti į el. paštą asta.sadauskiene@atzalynogimnazija.lt , TAMO arba kreiptis į 302 kab.
Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:
- mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (tėvų raštiškas sutikimas dėl psichologinės pagalbos teikimo reikalingas mokiniams iki 16 metų);
- į psichologą kreipiasi mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);
- kreipiasi mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;
- siunčia Vaiko teisių apsaugos tarnyba.
Kreipkis į gimnazijos psichologą, kai:
– kai pasijunti vienišas, nesuprastas
– kai nesutari su tau svarbiais žmonėmis
– kai trūksta pasitikėjimo savimi
– kai suabejoji gyvenimo prasme, kyla minčių apie savižalą,
– kai patyrei rimtų sukrėtimų (avarija, artimųjų netektis, smurtas, tėvų skyrybos)
– kai kažko labai nerimauji, bijai
– kai nebenori mokytis
– kai nori atsikratyti priklausomybių
– kai nori labiau pažinti save
– kai nežinai, kokia profesija Tau labiausiai tiktų
– kai turi klausimų ir nėra su kuo pasitarti
– ir kitais klausimais.
Konfidencialumas – informacija apie psichologinės pagalbos gavėją, jo problemos turinį ir teiktą psichologinę pagalbą yra konfidenciali. Ji gali būti prieinama tik specialistams ar kitiems asmenims, kurie yra susiję su jo asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimu.
Psichologinės pagalbos sėkmė priklauso nuo santykio tarp psichologo ir mokinio bei kokybiško darbo konsultacijų metu.
Psichologo veiklos kryptys:
- Konsultuoja psichologinių, asmenybės ir ugdymosi problemų turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus) šių problemų sprendimo klausimais;
- Rengia psichologines rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
- Vertina mokinio galias ir sunkumus, kad nustatytų raidos ypatumus, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius.
- Bendradarbiauja su mokytojais, klasių auklėtojais, kitais su mokiniu dirbančiais specialistais, numatant ugdymo tikslų ir uždavinių pasiekimo būdus;
- Vykdo mokinių, tėvų, pedagogų švietimą vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais.
- Organizuoja tyrimų vykdymą, siekiant išsiaiškinti aplinkos poveikį mokiniui ar mokinių ugdymosi sunkumams.
- Konsultuoja mokinius profesijos pasirinkimo klausimais.
- Palaiko ryšius su įvairiomis institucijomis, teikiančiomis psichologinę, socialinę ir teisinę pagalbą.
Nemokama psichologinė pagalba:
https://pagalbasau.lt/gaukpagalba/
https://tuesi.lt/pagalbos-teikejai/
https://www.kedainiupspc.lt/struktura/psichikos-sveikatos-skyrius/
https://kedainiuvsb.lt/nemokamos-psichologo-konsultacijos/
KLASĖS VADOVO VEIKLA
Ø Planuoti ir organizuoti vadovaujamos klasės veiklą.
Ø Bendrauti ir bendradarbiauti su mokinių tėvais (įtėviais, globėjais ar rūpintojais), klasėje dirbančiais mokytojais, švietimo pagalbos mokiniui specialistais mokinių ugdymo klausimais, kartu su jais spręsti mokinių ugdymo ir ugdymosi problemas.
Ø Kontroliuoti mokinių pamokų lankomumą, stebėti mokinių elgesį, pasiekimus ir kitų pareigų vykdymą, apie tai nuolat informuoti tėvus (įtėvius, globėjus ar rūpintojus) ir imtis adekvačių prevencijos priemonių, siekiant išspręsti įvairaus pobūdžio mokinių problemas.
Ø Prireikus kartu su socialiniu pedagogu lankyti vaikus namuose.
Ø Laiku tvarkyti vadovaujamos klasės mokinių dokumentus.